Institutul Național pentru Educație și Leadership (INEL) își începe activitatea. Instituția își propune să formeze 1000 de mentori, să dezvolte programe de mentorat și parteneriate pentru practica pedagogică, dar și să promoveze profesia de pedagog în rândul tinerilor, transmite IPN.
Președintele Republicii Moldova, Maia Sandu, a declarat că „este foarte important ca elevii să cunoască matematică, istorie, limbă română, dar în responsabilitatea noastră este să ne asigurăm că orice copil, indiferent câtă matematică știe, să aleagă să fie empatic, responsabil, să respecte drepturile celorlalți și să știe să-și apere propriile drepturiˮ. „Așa încât să trăim și să protejăm o societate în care oricine își poate exprima punctul de vedere liber, își poate afirma potențialul și își poate alege propriul drum în viață. Așa cum vedem în țările europene. Mizez pe INEL să pregătească profesorii și cadrele didactice cât mai bine, ca aceștia să devină mentorii și formatorii schimbărilor sociale de mâine”, a spus șefa statului.
„Vrem ca mentorii care vor fi incluși în această rețea să ajungă în fiecare școală din Republica Moldova. Avem așteptări foarte mari de la această instituție pentru că ne dorim să avem un instrument prin care să putem să promovăm bunele practici în sistemul nostru educațional”, a menționat ministrul educației și cercetării, Dan Perciun.
Reprezentanta rezidentă adjunctă PNUD, Andrea Cuzyova, a remarcat că investițiile în formarea, dezvoltarea și liderismul profesorilor înseamnă mult mai mult decât instrumentele și competențele necesare pentru ca aceștia să exceleze în profesia lor. Înseamnă o contribuție la dezvoltarea tuturor oamenilor, la valorificarea potențialului deplin al fiecăruia.
„Profesia de cadru didactic trece printr-o transformare profundă, determinată de progresul tehnologic, schimbările demografice și așteptările societății. Nu se mai așteaptă ca profesorii să fie transmițători de cunoștințe și informații – care sunt acum ușor accesibile tuturor – rolul lor este acum de a fi ghizi sau mentori, care îi provoacă pe elevi să gândească critic, să distingă ceea ce este real de ceea ce este fals, să proceseze argumente și să-și formeze propriile opinii, să afle faptele și să vină cu propriile soluții”, a spus Maha Damaj, reprezentantă de țară, UNICEF în Moldova.
În cadrul INEL vor activa 17 angajați care vor ghida tinerii specialiști, stagiarii, dar și pedagogii cu mai mulți ani experiență în îmbunătățirea abilităților profesionale și în promovarea învățării pe tot parcursul vieții.