logo

Hotărârea Guvernului privind excluderea microbuzelor reutilate stârneşte nemulţumiri şi la Cahul


https://www.ipn.md/index.php/ro/hotararea-guvernului-privind-excluderea-microbuzelor-reutilate-starneste-nemultu-7967_962311.html

Hotărârea Guvernului cu privire la excluderea microbuzelor reutilate din activitatea de transportare a pasagerilor stârneşte nemulţumiri şi în rândul transportatorilor din sudul republicii. Asociaţia patronală a transportatorilor din Cahul şi-a exprimat dezacordul în legătură cu prevederile acestei hotărâri în cadrul unei conferinţe de presă susţinut marţi, 21 noiembrie. Preşedintele asociaţiei Oleg Reutschi, împreună cu alţi doi reprezentaţi ai asociaţiei, au declarat că, pe lângă faptul că majoritatea microbuzelor vor fi excluse din circulaţie, autorităţile locale de la Cahul, conduse de primarul Gheorghe Zagorodnîi, încearcă să le impună transportatorilor ce fel de maşini să cumpere în locul celor reutilate şi chiar o culoare standard pentru transportul public din Cahul. În acest sens este vorba despre autobuze ucrainene de marca „Etallon” care costă circa 28 mii de euro şi trebuie să fie, în opinia primarului de Cahul, de culoare galbenă. În context, Reutschi spune că în lege nu este stipulat că transportatorii ar trebui să cumpere un anume fel de unităţi de transport. Deoarece autobuze sunt considerate unităţile de transport care au număr mai mare de 9 locuri, transportatorii pot procura microbuze care ar fi mai ieftine în raport cu autobuzele cu 28 de locuri. De asemenea, reprezentanţii transportatorilor de la Cahul spun că autorităţile locale au neglijat până în prezent toate cerinţele transportatorilor privind majorarea tarifelor în transport public, care în Cahul este reprezentat doar de microbuze. Astfel, până în prezent, în acest oraş taxa pentru călătoria cu microbuzul este de 1,5 lei, iar copii, studenţii şi bătrânii plătesc doar 1 leu. Transportatorii de la Cahul sunt decişi să determine statul să le restituie toate cheltuielile pe care aceştia le vor suporta la reutilarea microbuzelor, precum şi în urma îngrădirii dreptului constituţional la muncă. Repararea prejudiciului va fi solicitat pe cale judiciară, iar în cazul în care nici Curtea Constituţională nu le va face dreptate, transportatorii sunt decişi să apeleze la Curtea Europeană pentru Drepturile Omului. Ministrul Transporturilor şi Gospodăriei Drumurilor, Miron Găgăuz, a declarat anterior că nu există temei pentru modificarea hotărârii de Guvern, intrată în vigoare la 8 august curent. Potrivit hotărârii Executivului, până la sfârşitul acestui an, urmează să fie scoase din circulaţie maxi-taxiurile fabricate în 1991-92, iar până la sfârşitul anului viitor – şi celelalte microbuze reutilate.