logo

Fiecare al doilea contor din apartamentele cetăţenilor nu corespunde normelor tehnice în vigoare


https://www.ipn.md/index.php/ro/fiecare-al-doilea-contor-din-apartamentele-cetatenilor-nu-corespunde-normelor-te-7967_963703.html

Jumătate dintre contoarele de apă, instalate în apartamentele cetăţenilor, nu corespund normelor tehnice în vigoare: o parte din ele nu sunt verificate, fiind expirat termenul de cinci ani, o parte nu sunt instalate după proiect, iar multe din ele sunt manipulate, susţine şeful Direcţiei municipale locativ-comunale şi amenajare, Mihai Solcan. Solcan spune că specialiştii care inventariază contoarele prezintă proprietarilor în scris tot ceea ce trebuie să întreprindă pentru aducerea în ordine a contoarelor, iar proprietarii trebuie să se conformeze în termen de o săptămână. Inspecţiile şi neajunsurile depistate se referă şi la contoarele de căldură instalate la locurile de locuinţe. Sunt numărate şi secţiile de la radiatoarele din apartamente, pentru că, spune Solcan, „mulţi instalează secţii suplimentare şi fură astfel căldură de la vecini”. „Într-o camera de 18 metri pătraţi trebuie să fie 7 secţii la radiator, nu 14”, spune sursa citată. În asemenea cazuri, se face act, se dau indicaţii de demontare în termen de o săptămână, iar în caz contrar proprietarii riscă să fie acţionaţi în judecată, a spus sursa citată. Procesul de verificare a indicilor apometrelor din apartamente, iniţiat de SA „Apă-Canal Chişinău” (ACC), SA „Termocom” împreună cu gestionarii de blocuri, a început în ianuarie în sectorul Botanica. În cazul în care locatarii nu vor asigura accesul în apartamente, la perfectarea ulterioară a facturilor, furnizorii anunţă că nu vor lua în calcul indicii ce vor fi prezentaţi de proprietarii de locuinţe. Perfectarea facturilor se va face conform normelor pentru persoanele care nu şi-au instalat apometre. Deservirea şi instalarea contoarelor nu se reflectă în tariful la apă, de aceea ACC nu poate efectua aceste servicii din cont propriu, a declarat anterior pentru Info-Prim Neo şeful Serviciului abonaţi din cadrul întreprinderii, Mihai Golban. Potrivit lui, actele normative în vigoare prevăd că, la expirarea termenului de cinci ani, contoarele trebuie să fie verificate, astfel încât vor trebui scoase şi verificate doar contoarele care au depăşit acest termen, şi schimbate cele defecte, fără intervenţii la contoarele care funcţionează normal, care nu au depăşit termenul de cinci ani şi care arată date conforme celor prezentate gestionarului fondului locativ. Astfel de verificări urmează a fi făcute o dată pe an. În prezent, circa 40 mii consumatori, sau 20% din total, nu au deloc contoare şi plătesc consumul de apă conform normativelor stabilite.