logo

Educație online fără hotare – proiecte interactive pentru elevii din Republica Moldova


https://www.ipn.md/index.php/ro/educatie-online-fara-hotare-proiecte-interactive-pentru-elevii-din-7967_1094123.html

Proiectele interactive, adiționale disciplinelor școlare, dezvoltă abilitățile elevilor de cunoaștere a realităților în care trăim și contribuie la colaborarea în echipă. Este opinia mai multor profesori de la instituțiile de învățământ din municipiul Chișinău care au participat la conferința transfrontalieră „Educație online fără hotare – parteneriate pluridisciplinare”. Potrivit dascălilor, școala trebuie să se adapteze schimbărilor din societate, să devină interactivă și interesantă ca să mențină interesul elevilor pentru lumea cunoașterii, notează IPN.

În cadrul conferinței transfrontaliere „Educație online fără hotare – parteneriate pluridisciplinare” au fost prezentate mai multe proiecte interactive din domeniul educației care-i ajută pe profesori să le explice elevilor prin experiențe practice necesitatea cunoștințelor din diverse domenii. În acest sens, în Republica Moldova a fost lansat site-ul www.kitibot.md, după modelul www.kitibot.ro din România, platforme care promovează lectura în rândul elevilor.

„Pe aceste platforme sunt mii de școli din România și Republica Moldova. Ideea platformelor este una simplă, pe site sunt cărți în PDF, elevul intră și citește sau citește cărțile pe care le are acasă și pentru fiecare carte sunt teste interactive. Are loc o competiție, cine răspunde la mai multe teste. În fiecare săptămână este întocmit topul școlilor și topul elevilor care răspund corect la cele mai multe întrebări. În plus, kitibot organizează o întrecere a faptelor bune. Elevii pun pozele faptelor lor bune pe site și astfel are loc o competiție între ei”, a spune șeful -adjunct al Direcției Generale Educație, Tineret și Sport a Consiliului municipal Chișinău, Daniela Munca- Aftenev.

În timpul conferinței, profesorii din municipiul Chișinău și-au împărtășit experiența predării interactive a disciplinelor, astfel încât materiile mai complicate precum matematica sau fizică să devină interesante pentru elevi.

„Noi, ca profesori, trebuie să fim primii care venim cu schimbarea abordărilor, pentru ca elevii să învețe cum să se descurce la modul practic și să facă față schimbărilor. Matematica este un domeniu mai vag, mai sec și toți profesorii de matematică s-au întâlnit cu întrebarea: unde vom avea nevoie de aceste cunoștințe? La ce-mi folosesc formulele sau radicalii? Pentru a răspunde la aceste întrebări, am lansat un proiect prin care explicăm cum matematica aduce plus valoare în viața de zi cu zi. Am creat proiectul „Matematica în cotidian”, în cadrul căruia elevii au construit diferite machete, ca ei să perceapă matematica ca pe o clădire care are forme geometrice. Ulterior, le-am explicat că matematica se regăsește în domeniile muzicii și dansului. Ulterior, le-am explicat despre matematica în sistemul bancar, în medicină și farmaceutică. Copiii au făcut interviuri cu profesori de dans și au înțeles astfel importanța simetriei”, a mai spus profesoara de matematică de la Liceul Teoretic „Gheorghe Asachi”, Gabriela Draguțan.

„În urma participării la diferite proiecte elevii au înțelegerea lumii prezente, prin dezvoltarea competențelor pentru viață. Participarea la proiecte ajută elevii să-și dezvolte competențele și să le extindă aria de experimentare, să promoveze colaborarea dintre profesor – elev și elev –elev”, a spus profesoara de la școala Heritage, Adriana Bujac.

Conferința transfrontalieră „Educație online fără hotare – parteneriate pluridisciplinare” este parte a programului „Educație online fără hotare 2020-2022”. Anul acesta, programul se desfășoară sub egida dezvoltării competențelor secolului XXI.