logo

Dilema dintre poliţie şi ţintă. Comentariu Info-Prim Neo


https://www.ipn.md/index.php/ro/dilema-dintre-politie-si-tinta-comentariu-info-prim-neo-7967_977718.html

Automobilele crează bătăi de cap locuitorilor capitalei şi nu numai în traficul rutier intens, care provoacă ambuteiaje enervante pe străzile Chişinăului, dar şi parcate pe trotuare, blocând accesul pietonilor. Maşinile au „înghiţit” neautorizat trotuare şi spaţii verzi. Tudor Căpăţână, ofiţer de presă la Comisariatul General de Poliţie spune că nu este vorba doar de parcări insuficiente în oraş, ci şi de incultura unora dinte şoferi. „Chiar şi având loc unde să parcheze autorizat, deseori şoferii staţionează aşa cum le este comod. Codul contravenţional, care a intrat în vigoare la 31 mai 2009, a demonstrat că ridicarea amenzilor a acţionat pozitiv asupra responsabilităţii şoferilor, însă e rău că oamenii acţionează din frică şi nu din cultură”, a menţionat ofiţerul de presă. El a mai spus că, dacă nu există semne care să indice interzicerea parcărilor pe trotuare, atunci şoferii nu sunt pedepsiţi, cu excepţia situaţiilor în care există plângeri din partea pietonilor. Dacă, însă, automobilul este parcat pe gazon, orice loc neasfaltat, atunci maşina se evacuează, iar amenda pentru conducătorul auto variază de la 200 la 400 lei. Cei mai nemulţumiţi rămân a fi pietonii, care sunt împiedicaţi să circule liber pe trotuare, deseori locul dintre automobilul parcat şi perete sau bloc fiind foarte îngust. Mai ales le vine greu părinţilor cu cărucioare sau invalizilor. Ei spun că aceste parcări neregulamentare sunt adevărate chinuri. Din cauza locului insuficient pe trotuar, sunt nevoiţi să meargă pe carosabil, încălcând astfel regulile de circulaţie şi punându-şi viaţa în pericol. Trecătorii cred că agenţii de circulaţie trebuie să fie mai categorici, atunci când vine vorba de încălcarea drepturilor pietonilor, iar amenzile – mai mari. Înfuriat, unul dintre pietoni a spus că, cu greu, se abţine să nu pună mâna pe ţintă. „Să le zgârii pe toate, sau să le sparg geamurile – ca să scap de această problemă pe care poliţia nu o rezolvă”, a spus acesta. Arterele din Chişinău sunt prevăzute pentru circa 90 mii de maşini în trafic, numărul real depăşeşte, însă, 200 mii.