logo

Cum să primești cele mai bune CV-uri din partea angajaților?


https://www.ipn.md/index.php/ro/cum-sa-primesti-cele-mai-bune-cv-uri-din-7542_1087968.html

Fiecare angajator ar vrea să primească CV-uri bune -  să fie relevante pozițiilor vacante deschise în cadrul companiei, să fie structurate, să nu fie voluminoase și de ce nu, să aibă aplicat un design plăcut. Un CV bun va ușura sarcina de evaluare a candidaților, dar și va face ca etapa de intervievare să decurgă mai ușor. 

O modalitate bună de a găsi angajați este înregistrarea companiei pe o platformă cu locuri de muncă. În ultimii ani acestea devin tot mai populare datorită rezultatelor pe care le aduc companiilor în căutare de angajați. Sunt user friendly, intuitive și pun la dispoziția angajatorilor o multitudine de instrumente, care sporesc vizibilitatea anunțurilor de angajare în rândul persoanelor potrivite.

Cu toate astea, dacă îți dorești rezultate bune trebuie să folosești corect o asemenea platformă. Regula de bază ar fi să ai un profil de angajator cât mai atractiv. Mai concret despre acest aspect urmează să discutăm chiar acum.

Cum trebuie să fie profilul unei companii pe o platformă cu locuri de muncă?

  1. Ai grijă să completezi toate câmpurile cu informațiile necesare (descrierea companiei, logo, datele de contact, coordonatele gps) Toate acestea te ajută să ai un profil de angajator profesional și atractiv pentru potențialii angajați)
  2. Anunțul de angajare trebuie să fie structurat și să conțină toate detaliile importante (Cerințe, condiții de muncă, responsabilități etc)  Foarte important este să completați și câmpurile adiționale, cum ar fi: Orașul, rubrica în care se va afișa anunțul, profesia, experiența, programul de muncă etc) Chiar dacă aceste detalii sunt indicate în textul anunțului, majoritatea utilizatorilor își caută de lucru după filtre! 
  3.  Fără discriminări! Asemenea anunțuri nu trec moderarea!

Un pic despre cum să faci anunțul tău de angajare clickabil!

Atunci când compania/angajatorul întocmește anunțul, trebuie să fie evitate textele și formulele mult prea întortocheate. Informația, deși una cu caracter și limbaj profesional, trebuie să fie explicită. Cu cât e mai simplă informația, cu atât crește nivelul de înțelegere și recepționarea mesajului de către candidat. 

Titlul anunțului trebuie să indice funcția și să nu conțină alte detalii în plus, cum ar fi ,, Lucru interesant în…, Salarii mari,, Toate aceste beneficii trebuie să fie indicate în textul anunțului. Apropo, dacă salariul este mare, nu ezita să indici remunerarea în anunțul de angajare!

Nu există o formulă magică de recrutare, dar sunt careva pași pe care dacă îi respecți, poți primi CV-uri relevante din partea angajaților – gândește ca un potențial aplicant (ce te-ar motiva să aplici anume la acest job), nu uita să conturezi beneficiile de care va avea parte angajatul și oferă-i din start o bună motivație, pentru a-i capta atenția.

Câteva life hack-uri despre cum să folosești corect o platformă cu locuri de muncă!

  • Folosește-o! Nu uita de profilul creat pe platformă! De acest factor depinde nr. de CV-uri recepționate. Actualizează anunțul. Adaugă noi oferte de angajare dacă ai și dezactiveaza-le pe cele care nu mai sunt active. 
  • După cum am indicat mai sus, setează toate filtrele necesare. Mai mult de atât, setează corect filtrele! Ce înseamnă asta? Dacă cauți manager de vânzări nu seta rubrica transport și logistică! În acest mod anunțul tău va deveni mult mai vizibil pentru angajați, iar CV-urile - relevante.
  • Nimeni nu aplică la anunțurile de angajare cu o dată veche! Cum să eviți acest lucru? Să actualizezi data anunțului de angajare!
  • Baza de CV-uri. Multe platforme îți pun la dispoziție o bază de CV-uri. Headhunting-ul  este foarte eficient atunci când îți dorești să angajezi rapid, câțiva angajați - highly skilled. 

Sperăm că am fost destul de expliciți. Suntem siguri că ținând cont de aceste sfaturi, vei primi cv-uri bune sau de ce nu – foarte bune. Să fie cu spor și candidații să fie cât mai buni.

Compania delucru.md


*******
DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.