logo

Cu privire la dispozitia ilegală a Primăriei de demontare a panourilor publicitare din mun Chişinău


https://www.ipn.md/index.php/ro/cu-privire-la-dispozitia-ilegala-a-primariei-de-demontare-a-panourilor-publicita-7542_1064910.html

 

                                                      Asociaţia Agenţiilor de Publicitate „ААРМ

           Cu privire la dispozitia ilegală a Primăriei de demontare a panourilor publicitare din mun Chişinău

03 mai 2012

Situaţia creată pe piaţa publicităţii exterioare în mun. Chişinău în ultimile săptămâmi şi zile, ne obligă pe noi- Asociaţia Agenţiilor de Publicitate „ААРМ” şi operatorii de publicitate exterioară să ne adresăm societăţii pentru soluţionarea acesteia.

Pe data de 18 aprilie 2012 a fost semnată hotărârea privind demontarea panourilor publicitare de pe bd. Dacia (de la şos. Munceşti- până la str. Valea Crucii) cu termenul de executare - până la 1 iunie (Dispozitia nr. 292-d din 18.04.2012). Drept argumente pentru această decizie au fost numite lipsa de iluminare a panourilor, riscul sporit al accidentelor rutiere, precum şi noile prevederi din Legea drumurilor.

În legătură cu acest fapt operatorii de publicitate exterioară şi Asociaţia Agenţiilor de Publicitate „ААРМ” au un şir de întrebări, la care puterea executivă nu oferă răspunsuri sau explicaţii clare.

Şi anume:

1.        De ce hotărârea puterii executive a municipiului se adoptă fără hotărârea corespunzătoare a Consiliului Municipal?

2.        De ce se adoptă hotărârea cu încălcarea legislaţiei în vigoare:

- fără transparenţa examinării şi analizei urmărilor acestei hotărâri pentru părţile cointeresate, după cum o cere Legea 235-XVI din 20.07.2006 “Despre Principiile de Bază în Reglementarea Activităţii de Antreprenoriat

- în calitate de argument se dă trimiterea la Legea Drumurilor, care NU ARE nici o legătură cu străzile municipiului, ci stabileşte relaţiile DOAR pe magistralele din afara oraşelor?

3.        De ce acţiunile ilegale ale Primăriei trebuie să se realizeze din contul agenţilor economici?

4.        De ce prin această hotărâre se aduc prejudicii directe bugetului de stat şi municipal?

5.        De ce DE FAPT trebuie demontate TOATE panourile fără excepţie? Cauzele lipsei de iluminare şi riscul accidentelor nu pot fi considerate drept argument serioase.

6.        De ce a fost stabilit un asemenea termen minimal de demontare – o lună?

7.        Şi în sfârşit, de ce toate hotărârile ce ţin de publicitatea exterioară, se iau în taină şi doar la cel mai înalt nivel? Unde este transparenţa în adoptarea hotărârilor? Cineva îşi face interesele?

 Noi dorim să primim răspunsuri la toate întrebările susmenţionate prin acestă comunicare cu Mass-Media şi suntem gata să oferim propunerile noastre spre examinare.