logo

Concurs public pentru selectarea unei companii în vederea realizării clipurilor de animaţie grafică


https://www.ipn.md/index.php/ro/concurs-public-pentru-selectarea-unei-companii-in-vederea-realizarii-clipurilor--7542_1065487.html



Agenţia de presă IPN anunță concurs public pentru selectarea unei companii în vederea realizării clipurilor de animaţie grafică

 

TERMENI DE REFERINŢĂ



Cadru general

Agenţia de presă IPN, cu susţinerea financiară a Fundaţiei Soros Moldova, implementează proiectul „Fact-Checking Media pentru o societate mai protejată de manipulare” (FCM).

Proiectul își propune să creeze un flux de produse media din categoria jurnalismului de fact-checking. Produsele de fact-checking vor urmări să verifice veridicitatea unor alegaţii - fie declaraţii politice de actualitate, fie afirmaţii circulate în societate şi legate de anumite prejudecăţi.

Strategie: Promovarea independenței și pluralismului presei ca factori-cheie pentru consolidarea democrației.

Obiectiv: IPN va angaja o companie care, în colaborare cu echipa proiectului FCM, va realiza clipuri de animaţie grafică, cu durata de 60 de secunde, în total 12 unităţi (cel puţin). În procesul realizării, compania va coordona toate activităţile cu persoana responsabilă.

Scop: Verificare veridicitatea unor alegaţii - fie declaraţii politice de actualitate, fie afirmaţii circulate în societate şi legate de anumite prejudecăţi.


Condiţiile de desfăşurarea a concursului public pentru elaborarea şi realiza clipuri de animaţie grafică

1. Obiectul concursului:


Pentru atingerea obiectivelor proiectului, IPN anunţă un concurs public pentru realiza clipuri de animaţie grafică, cu durata de 60 secunde, în total 12 unităţi (cel puţin).

2. Documentele care stau la baza realizării clipurilor de animație grafică

Clipurile de animaţie grafică trebuie să fie elaborate luând în consideraţie următoarele documente de referinţă:

  1. Caietul de sarcini (se ataşează). Caietul de sarcini conţine cerinţe conceptuale, funcţionale şi tehnice detaliate ale clipurilor de animaţie grafică.
  2.  Termenele de implementare şi condițiile de participare expuse în prezentul anunț.


3. Condiţiile de depunere a dosarelor şi anunţarea rezultatelor

Data limită a depunerii documentelor pentru participare în concurs: 19 februarie 2016, ora 16:00.

Deschiderea plicurilor cu ofertele tehnice – 19 februarie 2016, ora 16:00.

Anunţarea rezultatelor concursului: 22 februarie 2016.

4. Participarea la concurs

Pot participa la concurs persoanele juridice/fizice, care vor prezenta ofertele tehnice și financiare în conformitate cu documentele enumerate în p. 2.1 - 2.2 al prezentului anunţ. La concurs vor fi admise doar dosarele complete care conţin documentele obligatorii, specificate în punctele 5.1 - 5.2.

4.1 Criterii de eligibilitate

Compania trebuie să corespundă următoarelor cerinţe:

  • Experienţă în realizarea clipurilor de animaţie grafică, preferabil cu specific media;
  • Dispune de o echipă profesionistă capabilă să realizeze cu diligenţă şi responsabilitate maximă sarcinile;
  • Abilitatea de a lucra în termeni de timp restrânși.


5. Dosare de participare

5.1. Oferta tehnică:

5.1.1. Documente de ordin formal

  • Copia certificatului de înregistrare;
  • Copia certificatului de atribuire a codului fiscal;
  • Copia certificatului de atribuire TVA;
  • Ultimul raport financiar;
  • Certificat  despre lista sau existenţa restanţelor faţă de Bugetul de Stat;
  • Copia licenţei pentru genul de activitate necesar pentru executarea ofertei;

 

5.1.2. Documente aferente activității profesionale

  • Portfolio cu exemple de lucrări de complexitate similară realizate de ofertant; 
  • CV-urile angajaților companiei în care sunt specificate calitățile, responsabilitățile și alte informații care confirmă gradul de profesionalism al resurselor umane implicate în realizarea serviciilor  anunţate pentru realizarea acestui proiect.

 

5.1.3. Documente de explicare a viziunii și modului de implementare:

  • Descrierea tehnică de realizare a clipurilor.
  • Descrierea componentelor/resurselor hard/soft-urilor necesare pentru asigurarea executării soluţiei propuse;
  • Viziunea proprie asupra realizarii clipurilor de acest gen.

 

5.2. Oferta financiară

5.2.1. Oferta financiară se va constitui din următoarele secțiuni:

a.
Elaborarea şi designul imaginii dorite pentru clipuri;
b. Sound design impecabil;
c. Înregistrarea vocii şi mixajul ulterior;

5.2.3. IPN îşi rezervează dreptul de a exclude din concurs ofertele financiare care depăşesc bugetul disponibil pentru realizarea acestui proiect.

5.2.4. Prețul ofertei poate fi indicat in lei moldovenești, euro sau dolari SUA. Prețul ofertei va include toate costurile aferente executării serviciului/lor (valoare brută), iar suma TVA va fi menționată separat, în cazul în care se aplică. Plata în conformitate cu contractul care va fi încheiat cu compania câştigătoare se va efectua în lei moldoveneşti la cursul oficial de schimb stabilit de Banca Naţională a Moldovei din ziua efectuării transferului.

5.3. Dosarele de participare vor fi perfectate în limba română. Vor constitui avantaj pentru participanții la concurs, dacă dosarele acestora vor include dovada unei experiențe anterioare similare.

6. Depunerea dosarelor:

Oferta tehnică și oferta financiară vor fi depuse într-un plic sigilat și semnat la sediul IPN, str. Puşkin 22, Casa Presei, of. 467, cu mențiunea “realizarea clipurilor de animație grafică”, în atenția Dl Valeriu Vasilică, director.

IPN nu garantează confidenţialitatea dosarelor cu oferte tehnice şi financiare plasate în acelaşi plic sau plicuri nesigilate.

Perioada de depunere a dosarelor: termenul limită de depunere a dosarului 19 februarie 2016, ora 16:00. Dosarele depuse după termenul limită vor fi automat descalificate.

Deschiderea plicurilor cu ofertele tehnice va avea loc pe 19 februarie 2016, ora 16:00.

7. Specificări:

7.1. Evaluare oferte


Dosarele vor fi evaluate de o comisie de experţi independenţi formată ad-hoc de IPN, precum si de comisia de achiziţii.

7.2. Oferta cîştigătoare

Ponderea ofertei tehnice în punctajul total va reprezenta 80%; a ofertei financiare – 20%.


Persoana de contact:

Ion Vasilică, vicedirector IPN
tel: 022 930073
mob: 079170184
e-mail: vasilica.ipn@gmail.com

 



ANEXĂ
la Termenii de Referinţă aferenţi concursului public pentru selectarea unei companii în vederea realizării clipurilor de animaţie grafică


Caiet de sarcini
 

  1. Fiecare clip video de animaţie grafică va fi constituit în mare parte din animaţie, iar în anumite cazuri pot interveni şi imagini video sau foto dacă scenariul sau subiectul prezentat va cere aceasta. Va fi prezentă o voce de narator;
     
  2. Fiecare clip va avea o durată de 60 de secunde şi va fi executat în decurs de maxim şapte zile calendaristice de la prezentarea scenariului de către persoana responsabilă din cadrul proiectului;
     
  3. Din punct de vedere conceptual, produsul va fi simplu, curat, minimalist, serios, cu accent pe explicarea subiectului. Artificiile vizuale nu trebuie să distragă atenţia publicului de la subiectul abordat în clip;
     
  4. Compania va utiliza la realizarea clipurilor cele mai moderne softuri de animaţie 2D şi 3D, compositing şi mixaj sunet. Rămâne la discreţia companiei să selecteze pachetul de soft în utilizarea căruia are cea mai mare experienţă şi resurse umane.
     
  5. Exemple de videouri care pot servi drept referinţe orientative privind produsul dorit:
  • https://www.youtube.com/watch?v=EbjKcHPmxKQ

  • https://vimeo.com/100546783

  • https://vimeo.com/132101287

  • https://vimeo.com/85993669

 

  1. Exemplele de mai sus sunt doar cu titlu de orientare, iar compania câstigătoare urmează sa dezvolte un stil vizual unic pentru produsele solicitate.
     
  2. Luând în consideraţie că subiectele abordate vor fi diverse, stilul vizual, tehnica, precum şi scenariul vor fi decise pentru fiecare video în parte, în strânsă colaborare cu persoana responsabilă din cadrul proiectilui. Totodată, companiei i se va acorda libertatea în alegerea tehnicii şi stilului vizual în dependenţă de fiecare subiect/scenariu în parte în vederea maximizării inţelegerii subiectului de către public şi atractivităţii produsului pentru consumatori.
     
  3. În acelaşi timp, se va păstra o anumită cheie vizuală şi stilistică pentru toate clipurile cu scopul de a asigura integritatea şi recunoaşterea produsului de către public.