logo

Compania Microsoft s-a lansat oficial pe piaţa Moldovei


https://www.ipn.md/index.php/ro/compania-microsoft-s-a-lansat-oficial-pe-piata-moldovei-7966_958882.html

Compania Microsoft a anunţat joi, 13 aprilie, începerea operaţiunilor comerciale în Moldova. În calitate de primele acţiuni, Microsoft a stabilit compania „Nippon-Teh” drept distribuitor autorizat pentru produsele sale şi a angajat o persoană pentru coordonarea activităţilor de vânzări şi marketing, numele căruia va fi anunţat în câteva zile. Directorul general pentru Europa de Sud-Est din cadrul companiei Microsoft, Silviu Hotăran, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, citat de Info-Prim Neo, că reprezentanţa oficială va fi deschisă la Chişinău în funcţie de ritmurile de dezvoltare a reţelei de distribuţie şi a reţelei de parteneri. „Microsoft doreşte să stabilească un parteneriat de lungă durată cu guvernul, cu mediul de afaceri, cu instituţiile de învăţământ, cu oamenii interesaţi în tehnologia informaţiei, pentru a da un impuls pozitiv dezvoltării economice a ţării, fapt demonstrat de experienţa cu ţările din sud-estul Europei”, a spus sursa citată. Apariţia pe piaţa Moldovei este explicată de reprezentanţii Microsoft prin perspectiva ţărilor din sud-estul Europei de a intra mai devreme sau mai târziu în componenţa Uniunii Europene. În acest caz semnificaţia acestei regiuni pentru Microsoft este importantă, deoarece există un potenţial mare nevalorificat în această parte a Europei. Hotăran a spus că succesul Microsoft în Moldova depinde însă în mare parte de măsura în care va reuşi să contribuie la dezvoltarea industriei locale de software şi a economiei ţării în general, deoarece pârghia cea mai eficientă pentru dezvoltarea economică este şi va fi pe viitor aplicarea tehnologiilor informaţionale. Fiind nevoie de o strategie în creşterea industriei locale de software, Microsoft îşi propune să stabilească un parteneriat strategic în relaţia cu Guvernul, care să contribuie la implementarea diferitor programe speciale de colaborare, legate de formarea şi dezvoltarea competenţelor tehnice şi de vânzări, transferul de cunoştinţe şi partajarea celor mai bune practici pentru creşterea afacerilor. Inclusiv, Microsoft îşi propune creşterea şi protejarea proprietăţii intelectuale, accesul la tehnologiile informaţionale a tuturor doritorilor şi în special a păturilor mai defavorizate ale populaţiei, a spus Hotăran. Scopul Microsoft în Moldova este de a creşte piaţa moldovenească prin lansarea de tehnologii la preţuri accesibile şi achitarea acestora în altă manieră decât cea tradiţională, adică serviciile să fie achitate pe măsură ce sunt folosite şi nu în prealabil. Microsoft se caracterizează prin producerea de software la preţuri reduse, aliniază preţurile la nivelul economic al ţării în care activează şi acest comportament va fi caracteristic şi pentru Moldova. Deocamdată lista de preţuri pentru Moldova nu a fost determinată, dar preţurile vor fi competitive, în special la acele produsele care au meniuri în limba locală, pentru a încuraja utilizarea de către începătorii în descoperirea tehnologiilor informaţionale. Reprezentanţii Microsoft spun că estimările curente atestă în Moldova o rată de pirateriei de 90 la sută. În acest sens Compania îşi propune o colaborare strânsă cu autorităţile abilitate, prin lansarea unor campanii special derulate de educare pentru aplicarea legii, caracterizate ca fiind destul de eficiente. Reprezentanţii Microsoft au evitat să numească cifrele de vânzări preconizate pentru Moldova, menţionând că se face public doar volumul global de vânzări Microsoft, care pentru anul curent se estimează la 40 mlrd USD. Însă Compania şi-ar dori ca cifrele de afaceri din Moldova să le egaleze pe cele din regiune. Potrivit lor, ţările din sud-estul Europei – Slovenia, Croaţia, Serbia, Macedonia, România şi Bulgaria - au cheltuit în 2005 pe tehnologiile şi serviciile informaţionale 2,5 mlrd USD şi se estimează că până în 2009 se va ajunge la 4 mlrd USD. Silviu Hotăran a apreciat aceste cifre drept „mici” şi „la nivelul celor din Irlanda şi Portugalia”. În opinia lui, iar aceasta denotă că în ţările respective există un potenţial mare nevalorificat, lucru caracteristic şi pentru Moldova. Siviu Hotăran a spus că legătura strânsă cu Romania va contribui la pregătirea pieţei, a canalului de distribuţie, a relaţiei cu mediul de afaceri, cu mediul academic şi cu instituţiile guvernamentale. Regiunea Microsoft pentru Europa de Sud-Est include Slovenia, Croaţia, Bosnia-Herţegovina, Serbia-Muntenegru, Macedonia, Albania, Bulgaria, Romania şi Moldova. Deschiderea reprezentanţelor în această zonă a început cu Slovenia, în urmă cu 11 ani. Filiale Microsoft există şi în ţările CSI - Ucraina, Kazahtan, Armenia, Azerbaidjan.