logo

Circulaţia pe strada Eminescu din capitală este infernală


https://www.ipn.md/index.php/ro/circulatia-pe-strada-eminescu-din-capitala-este-infernala-7967_961079.html

Şoferii de microbuze, pasagerii, dar şi proprietarii de autoturisme se arată indignaţi de modificările operate de autorităţile capitalei, care au redirecţionat 11 rute de microbuze de pe strada Puşkin pe strada Eminescu. În urma modificărilor, microbuzele sunt nevoite să parcurgă, bară la bară, alături de alte mijloace de transport, tronsonul situat între str. Bucureşti şi bd. Ştefan cel Mare, de circa 400-500 m, în 15-20 de minute, fapt ce-i determină pe mulţi pasageri să se deplaseze pe jos. Mai mulţi şoferi ai microbuzelor de pe diferite rute au declarat reporterului Info-Prim Neo că autorităţile publice din capitală au mai demonstrat încă o dată că acţionează impulsiv, punând în aplicare idei negândite, fără a efectua un studiu necesar în asemenea situaţii. Ei susţin că cele circa 3000 de maşini de pe 11 rute redirecţionate pe str. Eminescu, plus autoturismele particulare, fac infernală circulaţia pe această stradă. Mai mult, spun sursele citate, redirecţionarea nu a degajat circulaţia nici pe str. Puşkin, locul microbuzelor fiind imediat luat de autoturismele particulare care anterior, pentru a evita ambuteiajele, se deplasau pe străzile paralele. Solicitat de IPN, preşedintele Asociaţiei transportatorilor privaţi, Ion Mămăligă, a declarat că practica celor 4 zile de după modificare demonstrează cu prisosinţă că aceasta a fost negândită şi îndreptată împotriva transportatorilor şi a călătorilor. Totodată, susţine sursa citată, şi transportul public de călători este afectat de facilitarea deplasării pe str. Puşkin a transportului particular, astfel că la ora actuală această stradă este mult mai aglomerată decât până la 1 septembrie. Mămăligă consideră că, până la adoptarea acestei decizii, era necesar un studiu amplu de fezabilitate, după care un experiment cu redirecţionarea a 3-4 rute, pentru ca ulterior efectele să fie analizate profund. În cazul dat, însă, toate 11 rute au fost luate de-a valma, inclusiv ruta 111, care vine de pe str. 31 August, şi ea foarte aglomerată. Într-o situaţie şi mai ridicolă este ruta 124, care, pentru a se întoarce de pe str. Kogălniceanu pe str. Sciusev, spre sectorul Buiucani, face un singur cartier pe str. Eminescu, pierzând pe acest segment de itinerar o groază de timp, susţine Mămăligă. Liderul transportatorilor privaţi susţine că în câteva zile e nevoie de efectuat un studiu care să arate plusurile şi minusurile acestor modificări, să demonstreze cu cât a crescut numărul pasagerilor troleibuzelor şi microbuzelor şi să examineze propunerile călătorilor, incomodaţi de aceste devieri. Transportatorii susţin că decizia despre redirecţionarea, de la 1 septembrie, a microbuzelor de pe str. Puşkin pe str. Eminescu a fost semnată în seara de 30 august, cu încălcarea termenelor stipulate în contractele cu transportatorii, care prevăd că orice modificări sunt aduse la cunoştinţa acestora cu 2 săptămâni înainte. Totodată, mutarea rutelor de microbuz s-a făcut cu ignorarea termenelor legale, de 5 zile, de avertizare, prin intermediul mass-media, a călătorilor despre eventualele modificări de rute.