logo

Chișinău – capitală turistică


https://www.ipn.md/index.php/ro/chisinau-capitala-turistica-7967_1087736.html

Chișinău ar putea să reprezinte un punct de atracţie pentru cei care sunt antrenați în activităţi turistice. Să devină o opţiune pentru amatorii turismului urban, tip city break. Așa cred autoritățile municipale, hotărâte să dezvolte o strategie prin care să transforme orașul în „capitală turistică”. Primele discuții pe marginea elaborării proiectului au avut loc astăzi, transmite IPN.

Strategia ar urma să cuprindă perioada anilor 2022-2027. „Este important să găsim propria nişă de dezvoltare durabilă, folosindu-ne de ceea ce deţinem la nivelul capitalului turistic – natural sau antropic”, a menționat primarul Ion Ceban. Edilul a precizat că există inițiative ale asociațiilor sau uniunilor care contribuie la promovarea oraşului pe plan turistic național și internațional. Dar aceste uniuni au nevoie de o strategie bine elaborată, de care se vor conduce.

Pentru a promova Chișinăul ca destinație turistică, în capitală sunt organizate tot felul de evenimente și acțiuni. „Am lansat și un proiect inedit: „Troleibuzul turistic”, care s-a dovedit a fi de succes. Mai multe clădiri de patrimoniu din municipiu au fost sau sunt în curs de reabilitare și noaptea sunt iluminate adăugător. Lucrăm foarte mult la reabilitarea parcurilor și havuzurilor şi vom continua să îmbunătățim infrastructura orașului, pentru locuitorii și oaspeții capitalei”, a punctat Ion Ceban.

În toamna anului curent la Chișinău va avea loc „Forumul economic”, eveniment de la care se așteaptă că va spori interesul investitorilor străini pentru Chișinău. „Este important că, odată cu inventarierea posibilităților de dezvoltare, ne vom putea propune activități care să ducă în timp la creșterea numărului de vizitatori și care să plaseze municipiul Chișinău pe harta locurilor primordiale de vizitat în Republica Moldova”, a mai spus primarul.