logo

CCA a sancţionat un post de televiziune, iar alte 13 vor fi monitorizate


https://www.ipn.md/index.php/ro/cca-a-sanctionat-un-post-de-televiziune-iar-alte-13-vor-fi-monitorizate-7967_1024078.html

Un post de televiziune a primit amenda maximă pentru că nu a prezentat declaraţia pe proprie răspundere cu privire la asigurarea transparenţei proprietăţii. Decizia a fost luată în cadrul şedinţei de joi, 3 decembrie, a Consiliului Coordonator al Audiovizualului. Totodată, CCA a constatat că majoritatea posturilor de radio comit abateri de la condiţiile de plasare a publicităţii, transmite IPN.

Consiliul Coordonator al Audiovizualului a sancţionat întreprinderea CS „Vânzări Inteligente” S.R.L., fondatoarea postului de televiziune Fishing & Hunting Premium Channel care încă nu a depus declaraţia pe propria răspundere cu privire la asigurarea transparenţei proprietăţii. Compania a primit un termen de 72 de ore pentru a prezenta declaraţia.

Totodată, membrii CCA, au examinat raportul de monitorizare a unor posturi de radio la capitolul respectării concepţiei generale şi a condiţiilor de plasare a publicităţii în serviciile de programe, conform prevederilor legislaţiei în vigoare. Rezultatele monitorizării au arătat că majoritatea posturilor de radio comit abateri de la concepţia generală a serviciului de programe, iar unele posturi nu respectă condiţiile de plasare a publicităţii în serviciile de programe.

CCA a decis, de asemenea, monitorizarea serviciilor de programe ale posturilor de televiziune „Moldova-1”, „Prime”, „Publika TV”, „Canal 3”, „Canal 2”, „N 4”, „TV 7”, „PRO TV CHIŞINĂU”, „Jurnal TV”, „Accent TV”, „Euro TV”, „RTR Moldova” şi „Ren Moldova” la capitolul respectării prevederilor deciziilor cu privire la accesul persoanelor cu deficienţe de auz la emisiunile TV şi cu privire la recomandarea privind utilizarea corectă a denumirilor oficiale de localităţi în programele audiovizuale. De asemenea, posturile de televiziune vor fi monitorizate şi din perspectiva respectării condiţiilor de difuzare a publicităţii, teleshopping-ului, plasării de produse pe parcursul a cinci zile fiecare.