logo

Campania Masa Bucuriei, în sprijinul oamenilor afectați de sărăcie și foame


https://www.ipn.md/index.php/ro/campania-masa-bucuriei-in-sprijinul-oamenilor-afectati-de-saracie-7967_1080799.html

Pentru al 12-lea an consecutiv, în preajma Sfintelor Paști, Diaconia lansează campania Masa Bucuriei. Toți cei care vor să se alăture campaniei, sunt invitați să aleagă o formă de implicare în susținerea oamenilor afectați de sărăcie și foame. Toate resursele acumulate vor deveni prânzuri calde sau pachete alimentare oferite pe parcursul anului în cantine sociale și alte tipuri de servicii de asistență pentru oamenii nevoiași, transmite IPN.

În acest an, în premieră, campania va fi realizată în parteneriat cu Banca de Alimente, primul program de prevenirea a risipei alimentare și foamei în Moldova. Din cauza pandemiei, în colectarea alimentelor nu vor fi implicați voluntarii, care de obicei, îndemnau oamenii să facă o donație.

Doritorii de a se implica în campanie, pot dona mese calde personal, cu familia sau echipa din orice colț al lumii pe www.diaconia.md. Cu 50 de lei oferă un prânz cald complex pentru un beneficiar al Cantinei Sociale din Chișinău.

Persoanele la fel, pot posta pe canalele proprii de comunicare o poză cu ele de la edițiile anterioare ale campaniei sau pur și simplu pot îmbrăca o haină galbenă (cromatica proiectului) și își pot îndemna prietenii să facă o donație de alimente pe 24 aprilie.

Tradițional, proiectul culminează în sâmbăta Floriilor, pe 24 aprilie, cu o colectă națională de produse alimentare neperisabile. Astfel, doritorii de a se implica în campanie, pot să vină în unul dintre magazinele Kaufland, Metro, Linella, Nr. 1 din Chișinău sau în rețelele din teritoriu, unde vor găsi o boxă specială cu mesajul campaniei. Aici pot fi donate alimente neperisabile pentru oamenii nevoiași.

„Pe 24 aprilie, anunţăm cod galben de bunătate la nivel național. De 12 ani spunem  că bătrânii din Republica Moldova nu ar trebui să trăiască în sărăcie şi foame. Tot de 12 ani, am creat, prin campania Masa Bucuriei, o posibilitate de implicare şi manifestare a solidarităţii. Astfel, mii de oameni au împărtăşit demersul nostru. Graţie gesturilor de bunătate am reuşit să aducem bucuria unui prânz cald în viaţa celor care ieri au avut grijă de noi, iar azi sunt limita disperării. În această perioadă de pandemie, mai mult ca niciodată, solidaritatea poate învinge foamea iar donația fiecăruia din noi poate umple farfuria unui flămând pe parcursul unui an”, a declarat Igor Belei, director executiv, Diaconia, citat într-un comunicat de presă.

La ultima ediție a campaniei, în 2019, au fost implicați peste o mie de voluntari și au fost colectate circa 50 de tone de alimente în sprijinul oamenilor nevoiași. Aceste resurse au devenit mesele calde zilnice și pachetele alimentare distribuite de Diaconia și partenerii sociali în comunități.