În primul semestru al acestui an, au crescut veniturilor obţinute din vânzarea serviciului de televiziune pe fundalul unei diminuări neînsemnate a numărului de abonaţi la acest serviciu. În jumătate de an, volumul total al vânzărilor pe acest segment de piaţă a crescut cu 3,1 milioane de lei (+3,8%) şi a totalizat circa 85,4 milioane de lei, iar numărul de abonaţi la serviciul respectiv a scăzut cu 0,2% şi a alcătuit 286 de mii, transmite IPN cu referire la un comunicat de presă al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI).
Conform situaţiei de la 1 august, din totalul de 286 de mii de abonaţi la serviciul TV contra plată 49,6% erau abonaţi la reţele TV prin cablu, 43,3% - la reţele IP TV, 5,3% - la reţele prin satelit şi 1,7% - la reţele MMDS.
În perioada de raport, pe piaţa serviciului TV contra plată au activat 91 de furnizori. Creşterea uşoară a veniturilor pe piaţa respectivă a fost determinată, în temei, de sporirea volumului de vânzări a furnizorilor care operează reţele IP TV.
Venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al furnizorilor de pe piaţa serviciului TV contra plată a crescut cu 2,5% şi a alcătuit 50 de lei. Acest indicator a fost depăşit de un singur furnizor de servicii IP TV, SA „Moldtelecom”, care a obţinut un venit mediu lunar per abonat de 67 de lei.
La finele primului semestru al anului, cotele de piaţă, în funcţie de cifra de afaceri, deţinute de cei mai mari furnizori de pe piaţa serviciului TV contra plată erau: SRL „Sun Communications” – 27,7%, SA „Moldtelecom” – 24,4%, SRL „AMT” – 4,3%, SRL „Focus sat” – 3,9%. Ceilalţi furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă de 39,8%.