logo

Atenție! S-au intensificat tentativele de escrocherie în mediul online!


https://www.ipn.md/index.php/ro/atentie-s-au-intensificat-tentativele-de-escrocherie-in-mediul-7542_1076851.html



Stimați clienți,

În perioada pandemiei s-au intensificat cazurile de fraudă care urmăresc obținerea datelor cardurilor de plată, atât prin intermediul rețelelor de socializare, telefon, cât și a site-urilor de comercializare a bunurilor (999.md, makler.md, etc.).

Stimați clienți, fiți vigilenți!

Infractorii, utilizând numele Băncii sau ale altor companii recunoscute, transmit mesaje cu solicitări de a le fi oferite datele cardului bancar, sub pretexte precum: participarea la tombole, sondaje, concursuri sau procurarea produselor online la preț redus. Aceștia solicită datele complete ale cardului (numarul din 16 cifre, codul CVV2/CVC2, data expirării, parolele expediate prin SMS), pentru ca ulterior să efectueze tranzacții frauduloase.

Escrocii se pot prezenta drept reprezentanţi ai Băncii sau ai serviciului de Securitate Bancară! De regulă, aceștia vă informează despre existența unor probleme de securitate, asociate contului bancar sau cardului și solicită în mod urgent informații confidențiale: parolele unice expediate prin SMS, codurile de identificare etc.

Mobiasbanca – OTP Group vă îndeamnă să manifestați maximă prudență!

  • NU oferiți nimănui și sub nici-un pretext, parolele de unică de folosință, datele cardului sau alte informaţii confidenţiale, chiar dacă aceștia se prezintă drept angajați ai băncii!
  • Fiți vigilenți și tratați cu suspiciune orice apel prin care vi se solicită date personale, chiar dacă numărul de telefon sau logo-ul seamănă cu cel al Băncii, sau sunteți contactat de serviciul de Securitate Bancară! Vă recomandăm să întrerupeți apelul și să anunțați imediat Banca.
     

Dacă ați fost victima tentativelor de fraudă, informați imediat Banca!

Păstrați detaliile schemei de înșelăciune (mesajele, apelurile) și informați imediat Banca sau apelați Call Center: + 373 22 256 456, serviciu activ 24/7 și solicitați blocarea cardului.

Vă reamintim că, Banca nu va solicita niciodată datele cardului şi alte informaţii personale prin telefon, email, SMS etc.
 

_________

DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire.