logo

Aparatul Primăriei capitalei se restructurează în condiţii de opinii divergente


https://www.ipn.md/index.php/ro/aparatul-primariei-capitalei-se-restructureaza-in-conditii-de-opinii-divergente-7967_959313.html

Procesul de restructurare a aparatului Primăriei capitalei se tergiversează din cauza părerilor contradictorii ale autorităţilor centrale şi locale despre scopul şi modalităţile de realizare a acestuia. Premierul, Vasile Tarlev a calificat drept una dintre principalele frâne în calea soluţionării problemelor economico-sociale ale capitalei faptul tergiversării procesului de optimizare a structurilor Primăriei şi a solicitat Consiliului municipal Chişinău (CMC) urgentarea unei decizii în acest sens. El a făcut aceste declaraţii în cadrul vizitei întreprinse de conducerea de vârf a ţării la Primărie la sfârşitul săptămânii trecute. Consilierul municipal din partea fracţiunii Partidului comuniştilor, Grigore Mâra, a replicat că Hotărârea de Guvern care impune modificări în aparatul Primăriei permite doar micşorarea numărului de personal, nu şi reorganizarea funcţiilor şi activităţilor acestuia. În opinia lui Mâra, reorganizările de esenţă contravin şi legislaţiei muncii în vigoare. Preşedintele Vladimir Voronin, prezent la întrunire, a solicitat părţilor să identifice soluţiile necesare în regim operativ, pentru că, în opinia lui, reorganizări similare au mai fost efectuate şi anterior, dar nu au generat situaţii de conflict. Restructurarea aparatului Primăriei mun. Chişinău este impusă de modificările operate recent de Guvern la hotărârea „Cu privire la structura şi statele de personal ale primăriilor satelor (comunelor), oraşelor (municipiilor)”, aprobată în anul 2003. Anterior, primarul general interimar, Vasile Ursu, a solicitat serviciilor personal elaborarea, în termeni restrânşi, a fişei de post pentru fiecare angajat al Primăriei capitalei şi al serviciilor municipale bugetare, în care să fie descrise în mod detaliat obligaţiunile şi responsabilităţile acestuia. Primarul a cerut o analiză amplă a funcţiilor pe care trebuie să le execute un angajat pentru a dispune de un aparat eficient, personalul căruia să se ocupe în timpul serviciului doar de activităţi publice, nu şi de „business-ul propriu” sau de alte activităţi particulare. El a menţionat că este necesară justificarea menţinerii în post a fiecărui angajat pentru a stabili dacă este sau nu necesară modificarea numărului de angajaţi. Primarul a mai spus că nu va admite executarea formală a acestei „porunci a Guvernului”. Anterior, mai mulţi primari din localităţile R. Moldova au criticat caracterul restrictiv şi nejustificat al hotărârilor de Guvern privind statele de personal ale primăriilor, calificându-le drept ingerinţe ale autorităţilor centrale în treburile autorităţilor locale.