logo

ACC dă asigurări că apa livrată corespunde cerinţelor de calitate în vigoare


https://www.ipn.md/index.php/ro/acc-da-asigurari-ca-apa-livrata-corespunde-cerintelor-de-calitate-7967_1030731.html

SA Apă-Canal Chişinău” dă asigurări consumatorilor că apa livrată în municipiul Chişinău corespunde criteriilor de calitate, fiind monitorizată continuu începând cu procesul de captare, tratare, ieşire din staţiile de tratare şi până la hotarul de delimitare a proprietăţii reţelelor. Precizările sunt făcute în contextul mai multor publicaţii în mass-media privind calitatea apei în ţară, transmite IPN.

Într-un comunicat de presă al ACC se menţionează că furnizorul acordă în permanenţă atenţie maximă pentru monitorizarea şi menţinerea calităţii apei potabile, acestea fiind obiective primordiale, pe care se bazează întreaga activitate a întreprinderii. În acest scop, la nivelul întreprinderii funcţionează şi Departamentul asigurarea calităţii, control şi reglementare, ai cărei reprezentanţi monitorizează şi analizează indicatorii fizico-chimici şi bacteriologici ai apei, indicatori care atestă potabilitatea finală a apei livrate.

Prin intermediul a două laboratoare, şi anume, Laboratorul Staţiei de apă Nistru din oraşul Vadul lui Vodă şi Laboratorul apă potabilă din municipiul Chişinău, calitatea apei potabile este testată zilnic la peste 25 de parametri fizico-chimici şi bacteriologici înainte de pompare în reţeaua de distribuţie a municipiului Chişinău.

Potrivit ACC, cât şi în sistemul public de alimentare cu apă potabilă, calitatea apei este verificată lunar la toţi parametrii indicaţi în legislaţie şi în conformitate cu graficele de prelevare a probelor şi efectuare a investigaţiilor de laborator, aprobate de Centrul de Sănătate Publică din Chişinău.

Furnizorul reaminteşte consumatorilor, că pentru a obţine informaţii privind calitatea apei, se pot adresa oricând la întreprindere, precum şi pot vizualiza rezultatele investigaţiilor fizico-chimice şi bacteriologice ale apei potabile distribuite în reţeaua centralizată de alimentare cu apă, publicate trimestrial pe site-ul www.acc.md, rubrica Calitate.

ACC reiterează importanţa informării de către consumatori despre careva nereguli observate la sistemul centralizat de alimentare cu apă şi de canalizare. În astfel de cazuri, pentru a fi întreprinse măsurile necesare, este necesar să fie indicată informaţia respectivă şi datele concrete de contact – adresa locuinţei, numărul apartamentului, numele, prenumele, numărul de telefon.