A intrat în vigoare Regulamentul de implementare a prevederilor acordului Interbus
https://www.ipn.md/index.php/ro/a-intrat-in-vigoare-regulamentul-de-implementare-a-prevederilor-acordului-interb-7966_958664.html
Începând cu 1 aprilie curent, transporturile internaţionale ocazionale de călători cu autocarul şi autobuzul vor fi efectuate în baza autorizaţiilor Interbus. Această prevedere se conţine în Acordul Interbus privind transportul internaţional ocazional de călători cu autobuzul şi autocarul, ratificat de către Parlamentul R. Moldova, la 21 octombrie 2005.
Potrivit direcţiei transport auto al Ministerului Transporturilor şi gospodăririi drumurilor, începând cu această zi, pentru transportări internaţionale de călători prin servicii ocazionale vor fi admise doar autobuzele cu anul fabricării 1991. Totodată, proprietarul unităţii de transport trebuie să posede capital disponibil de cel puţin 9 mii euro pentru primul vehicul şi cel puţin 5 mii euro pentru fiecare vehicul suplimentar. La fel, şoferul trebuie să posede certificatul ce dovedeşte competenţa lui profesională, certificatul de testare tehnică a unităţii de transport, care confirmă corespunderea cerinţelor stabilite în Acordul Interbus. Fiecare autobuz trebuie să fie amenajat cu tahograf, care indică regimul de lucru şi odihnă al conducătorului auto.
Şeful Direcţiei relaţii externe şi integrare europeană din cadrul Ministerului Transporturilor şi Gospodăriei Drumurilor, Iuliana Stasiuc, a declarat anterior pentru Info-Prim Neo că dovada existenţei contului financiar va fi prezentată de către compania de transport în calitate de garanţie financiară pentru pasageri. Astfel, agentul economic se va obligă să poarte răspundere financiară pentru bagajele şi chiar pentru viaţa pasagerului în cazul unor accidente sau alte situaţii neprevăzute produse din vina transportatorului, inclusiv dacă acesta va comite o infracţiune pe teritoriul altui stat.
„Este un lucru foarte bun pentru pasageri, deoarece în cazul în care vor fi nevoiţi să se adreseze în instanţa de judecată, vor fi siguri că îşi vor recupera nu numai banii de bilet, dar vor obţine şi despăgubiri din partea agentului economic”, susţine Stasiuc.
Aceste reglementări sunt caracteristice şi pentru regimul TIR de transport marfă, unde de asemenea este necesară o garanţie financiară la obţinerea autorizaţiei.
Reprezentanţii companiilor de transport nu sunt împotriva introducerii noilor reglementări. În opinia lor, doar cei care transportă ilegal pasageri vor avea probleme.
Acordul Interbus a intrat în vigoare în ţările Uniunii Europene la 1 ianuarie 2003. De asemenea, la acest acord au aderat până în prezent, Bosnia şi Herzegovina, Bulgaria, Croaţia, Turcia, România şi R. Moldova.