A fost elaborat brandul R. Moldova
https://www.ipn.md/index.php/ro/a-fost-elaborat-brandul-r-moldova-7967_959075.html
Un cub colorat tridimensional ţinut în mâini şi sloganul „Descoperiţi-ne” („Discover us”) ar putea deveni brandul R. Moldova. Proiectul acestuia a fost prezentat, miercuri, 26 aprilie, în cadrul şedinţei Guvernului, de către directorul executiv al Organizaţiei pentru Promovarea Exporturilor R. Moldova (MEPO), Veaceslav Şterbeţ.
Potrivit proiectului, R. Moldova este reprezentată printr-un cub tridimensional, care are mai multe semnificaţii. Pe de o parte, acesta se asociază cu o piatră preţioasă, mică şi necunoscută, precum este Moldova. Pe de altă parte, cubul este format din intersecţia mai multor linii, care indică răscruce de drumurilor şi de mai multe culturi. La fel, acesta este compus din trei culori, albastrul reprezentând businessul şi investiţiile, verdele - turismul şi roşul – agrobusiness-ul, susţine Veaceslav Şterbeţ.
Sursa citată a menţionat, că a fost ales anume cubul ca formă a brandului, pornindu-se de la curiozitate care o trezeşte oamenilor de a afla ce este în interior. Sloganul „Descoperiţi-ne” prezintă şi el un îndemn în cazul Moldovei, care este puţin cunoscută pe plan extern.
Directorul executiv al MEPO a spus că procesul de elaborare a brandului a cunoscut mai multe faze. La prima etapă, au fost studiate toate articolele din presa internaţională despre R. Moldova, publicate în anii 2004-2005. În rezultatul analizei acestora s-a constat că există puţină informaţie despre Moldova, iar cea care este, ţine mai mult de aspecte negative şi probleme cu care se confruntă ea, şi mai puţin de realizări.
La a doua etapă, au fost realizate mai multe interviuri în ţările-ţintă pentru Moldova, din punct de vedere a investiţiilor şi exportului, precum Italia, Germania, Franţa, Marea Britanie, România, Polonia etc. Astfel, s-a ajuns la concluzia că mulţi oameni de afaceri nu cunosc R. Moldova. Iar cei care o cunosc au menţionat că punctele forte ale moldovenilor sunt resursele umane şi naturale, industria vinului, industria textilă etc. În baza rezultatelor acestui sondaj, au fost depistate punctele forte, care ar trebui promovate în continuare şi luate în calcul la realizarea brandului.
Premierul Vasile Tarlev a apreciat proiectul drept o idee bună, dar, în opinia lui, ar mai trebui de acumulat şi alte propuneri pentru etapa de definitivare. Prim-ministrul a dispus ca, până la 1 mai curent, să fie acumulate şi alte sugestii ca mai apoi să fie iniţiat un proiect-pilot, care urmează a fi lansat în mai multe ţări străine.