logo

281 de persoane şi-au pierdut viaţa în cele 1851 de accidente rutiere înregistrate de la începutul anului


https://www.ipn.md/index.php/ro/281-de-persoane-si-au-pierdut-viata-in-cele-1851-de-accidente-rutiere-inregistra-7967_962152.html

Pe parcursul a 10 luni ale anului curent, Poliţia rutieră a înregistrat 1 851 de accidente rutiere, în rezultatul cărora au decedat 281 de persoane şi au fost traumatizate 2308 de persoane. Şeful secţiei Organizarea informaţională şi educaţia rutieră a Direcţiei Poliţia Rutieră din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Iurie Untilov a apreciat, vineri, 10 noiembrie, în cadrul unei conferinţe de presă, drept îmbucurător faptul că din an în an descreşte numărul persoanelor decedate în accidente rutiere. Totodată, el a menţionat că în 336 de accidente rutiere (sau fiecare al cincilea) au fost implicaţi conducători auto care au permis de conducere de până la 1 an, fiecare al patrulea accident rutier fiind cauzat de un conducător neexperimentat. Conducătorii cu permise de conducere de până la 3 ani au fost implicaţi în fiecare al treilea accident rutiere, iar cei cu experienţă de până la 5 ani – în fiecare al doilea accident. Cel mai frecvent, conducătorii auto încălcă regimului de viteză, această situaţie fiind constatată în 409 accidente rutiere, regulile de manevrare – în 197 de cazuri şi conducerea în stare de ebrietate – în 160 de accidente. Fiecare al doilea accident rutier are loc ca urmare a acestor încălcări, a menţionat sursa citată. Untilov a recunoscut că Poliţia rutieră „mai are foarte mult de lucrat la educaţia rutieră a cetăţenilor, în special a copiilor, şi la creşterea calificării conducătorilor auto”. În context, el şi-a expus nemulţumirea în legătură cu faptul că, deşi o hotărâre a Guvernului prevedea ca Ministerul Educaţiei şi Tineretului să introducă de la 1 septembrie un curs obligatoriu privind circulaţia rutieră în clasele 1-9, nu se ştie din ce motive, în programa şcolară acest obiect a fost introdus cu caracter opţional. În cazul obligativităţii studierii acestei disciplini, ministerul ar fi urmat să editeze manuale, fapt ce ar garanta o instruire mai eficientă a elevilor, susţine Iurie Untilov, citat de Info-Prim Neo.