Majoritatea cetăţenilor care s-au adresat la Centrul de Informare şi Documentare a Cetăţenilor (CIDC) din cadrul Primăriei municipiului Chişinău sunt mulţumiţi de eficienţa acestuia şi solicită deschiderea de ghişee de consultanţă în fiecare pretură, a declarat luni, 5 februarie, directorul CIDC, Vladimir Popa, în cadrul şedinţei operative de la Primărie. Popa a recunoscut că în relaţiile cu cetăţenii apar şi unele divergenţe, nu toţi solicitanţii fiind mulţumiţi de răspunsurile primite. Totodată, el a menţionat că cele mai multe reclamaţii vizează răspunsurile Direcţiei Arhitectură, Urbanism şi Relaţii Funciare. Potrivit lui Popa, de la momentul deschiderii CIDC, aici s-au adresat circa 35 mii de persoane fizice şi juridice. Dintre aceştia, 3,9 mii de cetăţeni au adresat probleme funciare, circa 9,7 mii – chestiuni de arhitectură şi urbanism. Circa 11 mii de cereri au fost adresate Direcţiei comerţ şi prestări servicii, circa 5,5 mii – Direcţiei control urban, circa 1,6 mii - Direcţiei economie, reforme şi relaţii patrimoniale, circa 2,8 mii - Direcţiei locativ-comunală. Vladimir Popa a solicitat municipalităţii computerizarea Centrului, pentru îmbunătăţirea deservirii populaţiei şi reducerea termenelor de examinare a problemelor, pentru ca cetăţenii să nu aştepte p’nă la o lună, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare. Totodată, şeful CIDC a solicitat montarea panourilor publicitare în faţa sediului acestuia, unde ar putea fi afişate anunţuri ale instituţiei. CIDC a început să funcţioneze la 13 iulie, având menirea ca prin intermediul ghişeelor de consultanţă să ofere răspunsuri tuturor solicitanţilor. Astfel, urma să fie exclus contactul cetăţeanului cu funcţionarul public pentru evitarea actelor de corupere. În cadrul centrului funcţionează mai multe ghişee de consultanţă: Relaţii funciare, Arhitectură şi Urbanism, Autorizări construcţii (recepţie finală), Relaţii patrimoniale (privatizarea fondului locativ, locaţiunea încăperilor), Comerţ, Prestări servicii etc.