Municipalității i se sugerează să construiască parcări la intrarea în oraș pentru a evita ambuteiajele pe străzile din capitală. Viitorul concept de dezvoltare durabilă a transportului pe teritoriul municipiului Chișinău ar trebui să pună accentul pe fluidizarea traficului, pe reducerea nivelului de poluare a aerului atmosferic, dar și să țină cont de mobilitatea urbană. Sugestiile au fost făcute în cadrul consultărilor publice pe marginea Caietului de sarcini pentru elaborarea conceptului de dezvoltare a transportului, transmite IPN.
Președintele Organizației Teritoriale Chişinău a Mişcării Ecologiste, Vladimir Garaba, a sugerat să fie efectuat un studiu de impact asupra mediului, rezultatele căruia să servească drept bază pentru strategia de dezvoltare a transportului în municipiul Chișinău. De asemenea, autorităților locale li se sugerează să elaboreze harta poluării aerului în capitală, date indisponibile la această etapă, dar care sunt necesare pentru o viziune de durată a dezvoltării transportului.
De asemenea, Vladimir Garaba a sugerat ca în procesul de dezvoltare a infrastructurii rutiere din municipiu să se țină cont de spațiile verzi și să fie efectuată o inventariere a acestora, ca atunci când se vor face modificări în structura rutieră să nu fie atinse spațiile verzi. În același context, s-a propus municipalității să construiască parcări la intrarea în oraș, unde persoanele care vin din suburbie să-și poată lăsa mijloacele de transport pentru a evita aglomerația din oraș.
Alexandru Corduneanu, reprezentant al Grupul Civic pentru Patrimoniu Cultural, a menționat că dezvoltarea durabilă a transportului în municipiul Chișinău trebuie să pună accentul pe mobilitatea urbană, adică în primul rând pe persoane și mai apoi pe transport și pe circulația acestuia. Toate orașele Uniunii Europene elaborează strategiile de durabilitate a transportului în funcție de mobilitatea urbană și interesele orășenilor. Având în vedere că și Republica Moldova se îndreaptă spre UE, ar fi normal să fie preluate și practicile, și legislația UE, a sugerat Alexandru Corduneanu.
Totodată, în cadrul discuțiilor s-a solicitat să fie luate în considerație și opiniile cicliștilor din capitală, care acuză autoritățile de faptul că nu se consultă niciodată cu reprezentanții celor cinci grupuri de cicliști din Chișinău, iar pistele pentru cicliști care se construiesc pe alocuri, sunt de fapt pseudo-piste, iar cicliștii sunt mereu în pericol să fie accidentați în trafic.