Aproximativ o treime din fondul locativ gestionat de municipalitate a semnat contractul modificat de administrare a blocurilor de locuinţe, încheiat între proprietari şi întreprinderile municipale de gestionare a fondului de locuinţe. Contractul a fost complectat la iniţiativa Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor (APC).
Solicitat de IPN, şeful Direcţiei generale locativ-comunală şi amenajare din capitală, Petru Gontea, a menţionat că în varianta finală a contractul semnat cu locatarii blocurilor conţine prevederi care oferă consumatorilor posibilitatea să verifice îndeplinirea obligaţiilor contractuale de către administrator. Contractele semnate anterior deciziei APC, au fost complectate cu o anexă, în baza unui proces-verbal, iar locatarii urmează să-şi pună semnătura şi pe ea.
Potrivit APC, modelul iniţial al contractului aprobat de către Consiliul municipal Chişinău conţinea prevederi generale asupra spectrului de lucrări incluse în tarif, dar nu asigura o informare detaliată a consumatorului asupra volumului, termenului, caracteristicilor calitative ale serviciilor ce urmează să fie efectuate. Totodată, documentul nu includea prevederile standard privind dreptul de reducere a plăţii în caz de nerespectare a volumului şi calităţii lucrărilor efectuate. Nu erau indicate nici modalităţile de achitare a plăţilor pentru lucrările efectuate.
Juriştii APC au solicitat ca documentul să fie adus în concordanţă cu prevederile legale şi să se asigure informarea adecvată, completă şi precisă a consumatorului.