Majoritatea posturilor TV îi creează o imagine pozitivă Silviei Radu, raport
Print Send by email
17:32, 11 Mai 2018

Candidata independentă la Primăria Chișinău, Silvia Radu, este intens mediatizată în context pozitiv de către șase din zece cele mai populare televiziuni din Moldova conform ultimului sondaj BOP. Este vorba despre: Prime TV, Publika TV, Canal 3, Canal 2, Moldova 1 și RTR. Alți doi candidați, Andrei Năstase și Ion Ceban, sunt favorizați în știrile posturilor Jurnal TV și, respectiv, NTV Moldova. Concluziile se conțin într-un raport de monitorizare realizat în perioada 22-28 martie, de către experții Asociației Comunitatea „WatchDog.MD”.

Într-o conferință de presă la IPN, expertul Valeriu Pașa a spus că au fost monitorizate principalele buletine de știri ale zilei, difuzate în prime-time. Din totalul de 77 de știri despre persoanele care ulterior au devenit candidați la alegeri, 39 au fost despre Silvia Radu, 15 – despre Ion Ceban, 13 –  despre Andrei Năstase, 4 – despre Reghina Apostolova, 3 – despre Vasile Costiuc și tot în atâtea știri a fost vizat Valeriu Munteanu.

Din cele 39 de știri despre Silvia Radu, la cele patru posturi ale General Media Group (Prime TV, Publika TV, Canal 3 și Canal 2) au apărut 22 de știri, toate în context pozitiv. Încă zece au apărut la Moldova 1 și RTR. Din 13 știri despre Andrei Năstase, 7 au apărut la Jurnal TV, absolut toate plasând-l într-un context pozitiv. În cazul lui Ion Ceban, 11 din cele 15 știri despre el au apărut la postul NTV Moldova și toate l-au plasat în context pozitiv.

„Canalele GMG au prezentat doar știri pozitive despre Silvia Radu și periodic apar știri despre alți candidați, exclusiv în context negativ. Știrile au format celor care le-au privit o imagine negativă față de ceilalți candidați. Aceeași situație este și în cazul Jurnal TV, doar că cel promovat este Andrei Năstase, restul candidaților fiind menționați tangențial într-un mod negativ. Postul NTV Moldova l-a plasat în context pozitiv pe Ion Ceban, ceilalți fiind menționați în context neutru sau negativ. Postul Moldova 1 tratează toți candidații neutru, cu excepția Silviei Radu, care e menționată în unele știri în sens favorabil. Posturile TV8 și Pro TV au prezentat neutru candidații sau chiar i-au neglijat”, a menționat Valeriu Pașa.

Experții au delimitat trei tipuri de comportament al televiziunilor în această perioadă. Posturi vădit partizane sunt cele care fac parte din General Media Group (Prime TV, Publika TV, Canal 3, Canal 2), Jurnal TV și NTV Moldova. Parțial partizanat a făcut Moldova 1 și RTR Moldova. Iar TV8 și Pro TV sunt neutre.

Valeriu Pașa a mai spus că toate posturile TV care fac partizanat sau parțial partizanat pentru Silvia Radu nu au dat nicio știre despre acel raport ANRE, prezentat anterior în spațiul public, în care este implicată Silvia Radu. Expertul conchide că prin neinformare se creează dezinformare, iar în context nu se poate vorbi despre o formare liberă a opțiunilor de vot.

Experții „WatchDog.MD” au sesizat CCA să sancționeze televiziunile care au încălcat legislația.


(0) comentarii
Nume

Adaugă comentariu Citeste Regulile

Subscribe by email RSS

ANUNȚURI

Vezi toate

COMUNICATE DE PRESĂ

Asociația Promo-LEX

Controlul asupra Societății Civile din Regiunea Transnistreană ”OFICIALIZAT”

Vezi toate

Ultimele video

Conferințe IPN [HD] | Împotriva lui F.Ghelici se pregătește o provocație cu scopul lichidării fiziceConferințe IPN [HD] Aplicarea forței și a gazelor lacrimogene contra creștinilor pașnici
Conferințe IPN [HD] |  Impactul deciziilor recente ale Consiliului PVE  asupra RMConferințe IPN [HD] | Poziția PP Voința Poporului față de rezultatele alegerilor locale noi
Vezi toate
banner creditex