Anul trecut, doar 27,9% din solicitările parvenite la numărul de telefon 903 au constituit urgențe majore și au necesitat intervenție imediată. Aproximativ 75 de mii de cazuri au constituit probleme medicale care ar fi putut fi rezolvate prin intermediul medicinii primar. Potrivit Centrului Naţional de Asistenţă Medicală Urgentă Prespitalicească, populația nu cunoaște cazurile în care trebuie solicitat Serviciul de Urgență și când problema se rezolvă prin intermediul medicinei primare, transmite IPN.
De multe ori, pacienții insistă neargumentat să fie deserviți neapărat de Serviciul de Urgență și în mod imediat, chiar dacă problema lor de sănătate nu constituie o urgență medicală. Pentru a-și urgenta solicitarea, aceștia recurg deseori la amenințări sau avertizări că vor apela la mass-media.
Mai mult decât atât, Serviciul de Urgență precizează că s-a confruntat cu situații în care persoanele au refuzat să fie examinate și să li se acorde ajutor medical la sosirea echipei de urgență, în anul 2016 s-au înregistrat 4391 de astfel de cazuri. O altă problemă care împiedică ajungerea echipei acolo unde este cu adevărat necesară sunt apelurile false. În anul 2016, s-au înregistrat 995 de apeluri false. În 6853 de cazuri, echipa a constatat lipsa pacientului la locul solicitării, utilizând în zadar resurse importante. Au existat și situații în care pacienți practic sănătoși au solicitat servicii de asistență medicală urgentă – 618 persoane .