Cei care au de gând să meargă în vacanţă sunt îndemnaţi să ceară de la prestatorii de servicii turistice mai multe acte care îi pot ajuta să evite anumite neînţelegeri, dar şi să solicite compensaţii în caz că serviciile oferite nu sunt calitative. Sugestia vine de la Agenţia Turismului, la care face trimitere IPN.
La procurarea unui produs turistic, consumatorul trebuie să primească de la compania de turism contractul cu indicarea părţilor contractante, a tuturor serviciilor turistice oferite (destinaţie, perioadă, tip cazare, cu/fără tip alimentare, cu/fără transport, asigurare, alte servicii), preţul produsului turistic evaluat în lei, numărul voucherului şi semnăturile părţilor.
Alt act pe care compania se obligă să-l elibereze este voucherul turistic completat, fiind parafat de către Agenţia Turismului şi prestatorul de servicii turistice. Prestatorul mai este obligat să elibereze bonul fiscal primit la achitarea valorii contractuale. Clienţii mai trebuie să ţină cont că prestatorul urmează să le ofere şi factura fiscală, care e obligatorie în cazul persoanelor juridice şi, la solicitare, în cazul consumatorilor persoane fizice.
Pentru verificarea valabilităţii licenţei companiei de turism cei interesaţi pot accesa link-ul Camerei de Licenţiere: http://licentiere.gov.md/licenta.php?l=ro.