S-a dublat numărul apelurilor la linia verde a CNAM

Numărul apelurilor la linia verde a Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină s-a dublat pe parcursul anului trecut, comparativ cu anul 2014 şi a depăşit cifra de 21 de mii. Deşi cele mai multe apeluri au vizat solicitarea de informaţii, totuşi în peste 500 de cazuri populaţia s-a adresat cu reclamaţii. Totodată, CNAM a recepţionat anul trecut circa 600 de petiţii depuse prin intermediul poştei electronice, celei tradiţionale, dar şi prin sistemul de petiţii online,transmite IPN.

Potrivit unui comunicat de presă al CNAM, numărul plângerilor din partea cetăţenilor a crescut de cinci ori faţă de cel din anul 2014. Linia verde a Companiei  a fost mai solicitată în primul trimestru al anului 2015, perioadă în care are loc achitarea primei de asigurare medicală obligatorie în sumă fixă. Plângerile parvenite se referă în mare parte la accesul şi calitatea serviciilor medicale acordate, precum şi la asigurarea cu medicamente compensate.

Totodată, în petiţiile adresate CNAM, cetăţenii s-au plâns pe înregistrarea la medicul de familie, schimbarea acestuia sau trimiterea la medicul specialist.  Oamenii au adresat plângeri şi referitoare la achitarea unor plăţi nejustificate pentru medicamente sau servicii medicale, inclusiv în staţionar. De asemenea, s-au adresat la CNAM şi cu reclamaţii privind accesul limitat la servicii medicale, asistenţa medicală necorespunzătoare sau atitudinea lucrătorului medical.

Compania recomandă cetăţenilor să sune la linia verde – 0 800 99999, pentru a afla mai multe informaţii despre sistemul de asigurare obligatorie de asistenţă medicală. Tot la linia verde, cetăţenii pot afla cum să acceseze corect serviciile medicale incluse în Programul Unic al AOAM, medicamente compensate etc. Apelul este gratuit din orice reţea naţională de telefonie.

Ca urmare a plângerilor depuse, operatorii Serviciului telefonic contactează persoanele responsabile de colaborarea cu linia verde a CNAM din cadrul instituţiilor medicale şi farmaceutice contractate, pentru a soluţiona problemele respective.

Dvs. folosiți o componentă de ADS Blocker.
IPN e menținut din publicitate.
Susțineți presa liberă!
Unele funcționalități pot fi blocate, vă rugăm să dezactivați componenta de ADS Blocker.
Mulțumim pentru înțelegere!
Echipa IPN.