Timp de un an, numărul localităţilor care nu au grădinţă s-a micşorat cu 80. Fără instituţii de învăţământ preşcolar rămân încă 149 de localităţi în 19 raioane. Potrivit viceministrului educaţiei, Igor Grosu, în 16 localităţi din cele 149 nu este necesară deschiderea unei grădiniţe pentru că nu există copii de vârstă preşcolară.
Solicitat de IPN, viceministrul a comunicat că, la 1 decembrie, în republică erau 251 de elevi neşcolarizaţi, cu vârsta cuprinsă între 7 şi16 ani. Dintre aceştia, 117 sunt plecaţi peste hotare împreună cu părinţii. Alte cauze ale neşcolarizării sunt starea materială precară, vagabondajul, refuzul părinţilor şi elevilor de a frecventa şcoala, dar şi căsătoriile timpurii. Din numărul total al copiilor neşcolarizaţi 88 sunt de etnie romă. Viceministrul educaţiei a subliniat că soluţionarea problemelor ce ţin de asigurarea şcolarizării şi prevenirea abandonului şcolar reprezintă o prioritate pentru Ministerul Educaţiei.
Referindu-se la examenele de bacalaureat, Igor Grosu a spus că există calitate în unele instituţii şi aceasta trebuie multiplicătă. „Elevii cei mai buni au putut obţine note mari, care i-au ajutat să obţină locuri la facultate cu finanţare de la buget”, a menţionat viceministrul.
Despre investiţiile în sistemului educaţiei, viceministrul a spus că în anul 2013 s-au alocat în jur de 7 miliarde de lei. Recent România a decis alocarea a 20 de milioane de euro pentru grădiniţele şi şcolile din Republica Moldova.