Patru posturi TV continuă să facă partizanat politic în favoarea unui concurent electoral
Print Send by email
15:51, 17 Mai 2018

Comportamentul posturilor de televiziune în timpul campaniei electorale este mai bun decât în perioada preelectorală. Excepție fac patru posturi TV: Prime, Publika, Canal 2 și Canal 3, care continuă să facă vădit partizanat politic în favoarea unui concurent electoral. Arată raportul nr. II de monitorizare în perioada 11-14 mai, prezentat de către experții Asociației Comunitatea „WatchDog.MD”.

Într-o conferință de presă la IPN, expertul Valeriu Pașa a spus că au fost monitorizate buletine de știri difuzate în prime-time la zece cele mai urmărite posturi TV în țară. Se constată faptul că, în principiu, majoritatea concurenților care au desfășurat acțiuni electorale au fost prezenți în știri, iar raportul dintre știrile negative și cele pozitive arată că sunt trei concurenți electorali care s-au remarcat într-un fel sau altul la posturile TV. Este vorba despre candidatul Partidului Politic Platforma Demnitate și Adevăr, Andrei Năstase, candidatul Partidului Socialiștilor, Ion Ceban, și candidatul independent Silvia Radu.

Potrivit lui Valeriu Pașa, în cazul lui Ion Ceban, numărul de știri pozitive este mai mare decât cel al știrilor negative. Candidatul PSRM apare în context favorabil în special la postul de televiziune NTV. Într-un context vădit pozitiv este prezentată Silvia Radu, la posturile TV din grupul General Media Group: Prime, Publika, Canal 2 și Canal 3. Diferită este situația lui Andrei Năstase, despre care au fost un număr mare de știri negative la aceleași posturi de televiziune.

Expertul a mai spus că majoritatea știrilor difuzate de către televiziunile grupului GMG despre Silvia Radu au fost manipulatorii. Prin conținutul transmis au indus o anumită opțiune electorală alegătorilor. Deși au depus declarație cu privire la ne-reflectarea campaniei pentru alegerile locale, în fiecare zi aceste posturi TV încalcă declarația depusă, reflectând campania prin promovarea concurentului independent Silvia Radu.

Irina Sterpu, expert al Asociației Comunitatea „WatchDog.MD”, a menționat că au fost delimitate trei tipuri de comportament al televiziunilor în această perioadă. Posturi vădit partizane sunt cele care fac parte din General Media Group și NTV. Parțial partizanat politic a făcut RTR, care a înregistrat o tendință de favorizare a Silviei Radu și a Reghinei Apostolva, iar neutre au fost Jurnal TV, Moldova 1, TV8 și Pro TV.

Experții „WatchDog.MD” au sesizat CCA să sancționeze televiziunile care au încălcat legislația.


(0) comentarii
Nume

Adaugă comentariu Citeste Regulile

Subscribe by email RSS

ANUNȚURI

Vezi toate

COMUNICATE DE PRESĂ

Institutul pentru Democrație

La 10 octombrie 2018, cu sprijinul UE, a avut loc un seminar de instruire a cadrelor didactice din mediul rural din Găgăuzia pentru cunoașterea metodelor moderne de predare a drepturilor omului în școală

Vezi toate

Ultimele video

Conferințe IPN [HD] | Live streamConferințe IPN [HD] | Asociația Obștească ,,Tinerii pentru dreptul la viață" (TDV)
Conferințe IPN [HD] |,,Integrarea europeană în Constituție și în viață", dezbateri  IPNConferințe IPN [HD] | Universitatea Tehnică a Moldovei
Vezi toate
banner creditex