Situaţia pe piaţa serviciului de televiziune contra plată a evoluat în mod diferit în nouă luni ale anului: piaţa serviciului IP TV a continuat să crească, iar cea a serviciului TV prin cablu – să scadă. Această tendinţă a devenit tot mai accentuată în ultimele patru trimestre. Datele sunt oferite de către Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei, citate de IPN.
Conform datelor prezentate ANRCETI de către 78 de operatori activi de pe piaţa serviciului TV contra plată, în ianuarie – septembrie numărul de abonaţi la serviciului IP TV a crescut cu 8% şi a totalizat peste 67,7 mii de clienţi, iar veniturile provenite din vânzarea acestui serviciu au sporit, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 0,4 milioane de lei şi au depăşit cifra de 40,9 milioane de lei.
În acelaşi timp, numărul abonaţilor la serviciul TV prin cablu a scăzut cu 5,6% şi a alcătuit 197,5 mii, iar volumul total al vânzărilor acestui serviciu s-a micşorat cu 10,25 milioane de lei , până la 70,7 milioane de lei.
O parte din abonaţii la serviciul TV prin cablu migrează spre servicii alternative de vizionare a conţinutului TV - pe Internet (gratuit sau contra plată), prin satelit (gratuit sau contra plată) sau prin IP TV (contra plată), serviciile respective fiind oferite în format digital, în comparaţie cu serviciul TV în format analogic oferit de majoritatea operatorilor TV prin cablu.
În perioada de raport, cei mai mari operatori de pe piaţa serviciului TV contra plată deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: SA „Moldtelecom” – 29,8 %, SRL „Sun Communications” – 29,4%, SRL „TV BOX” – 6,5 %, SRL „AMT” – 3,8%. Ceilalţi 74 furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă estimată la 30,3%.