COMUNICATE DE PRESĂ

Print Send by email

ANRCETI a aprobat noi indicatori de calitate pentru serviciile de comunicații electronice și metodologia de măsurare a parametrilor de calitate a serviciilor respective

Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI) a aprobat, în cadrul ședinței publice de joi, 28 februarie 2019, Hotărârea Consiliului de Administrație privind indicatorii de calitate pentru serviciile de comunicații electronice și Hotărârea privind aprobarea Metodologiei de măsurare și evaluare a parametrilor de calitate a serviciilor de comunicații electronice accesibile publicului, furnizate prin intermediul rețelelor publice mobile celulare terestre GSM, UTMS și LTE în benzile de frecvențe 800, 900, 1800, 2100 și 2600 MHz. Documentele respective vor fi publicate în Monitorul Oficial al RM și intră în vigoare la data de 15 martie 2019.

Scopul elaborării noilor acte normative ale ANRCETI este asigurarea unei înțelegeri mai bune din partea utilizatorilor finali a informației privind calitatea serviciilor de telefonie mobilă (servicii voce și SMS) și serviciilor de transfer al datelor, fără necesitatea ca aceștea să aibă cunoștințe profunde în materie de tehnologiilor.

Furnizorii de comunicații electronice vor prezenta ANRCETI și vor publica pe site-ul lor informațiile privind calitatea serviciilor de comunicații electronice pentru două categorii de indicatori de calitate – indicatori de calitate administrativi, cum ar fi: termenul de conectare inițială la rețea, frecvența reclamațiilor utilizatorilor finali, frecvența reclamării deranjamentelor și termenul de remediere al acestora, termenul de soluționare al reclamațiilor etc. și indicatori de calitate tehnici, printre care consemnăm:

a) Indicatori aferenți serviciilor de telefonie mobilă - rata de blocare a apelurilor, rata apelurilor întrerupte, timpul de stabilire a apelului, rata de acoperire cu servicii voce și rata SMS-urilor livrate cu succe;

b) Indicatori aferenți serviciilor de acces la Internet mobil în bandă largă – viteza de transfer a datelor, timpul de descărcare completă a paginii web, întârzierea de transfer a pachetelor de date, rata de acoperire a populației cu servicii de date etc.;

c) Indicatori aferenți serviciilor de acces la Internet fix în bandă largă – viteza de transfer a datelor, întârzierea de transfer al pachetelor de date, variația întârzierii, rata pierderilor de pachete de date.

Metodologia de măsurare și evaluare a parametrilor de calitate, aprobată astăzi de ANRCETI, stabilește cadrul organizatoric și metodologic al procesului de măsurare și de evaluare a parametrilor de calitate a serviciilor de telefonie mobilă,

SMS-urilor și serviciilor de transfer al datelor, furnizate prin intermediul rețelelor publice mobile celulare terestre GSM, UTMS și LTE.

Proiectul prevede utilizarea, de către I.P. „Serviciul Național de Management al Frecvențelor Radio” a metodologiei propuse, în vederea asigurării asistenței tehnice necesare ANRCETI pentru:

a) monitorizarea și controlul respectării obligațiilor stabilite în condițiile de licență și în alte acte normative vizând calitatea serviciilor de comunicații electronice mobile și acoperirea cu rețele și servicii de comunicații electronice mobile;

b) analiza, din perspectiva utilizatorilor finali, a calității și performanței rețelelor și serviciilor de comunicații electronice mobile prin efectuarea automată a testărilor în teren.

De asemenea, în proiect se propune posibilitatea utilizării metodologiei și de către furnizorii de rețele și servicii mobile pentru măsurarea și evaluarea calității serviciilor de comunicații electronice mobile în vederea raportării ANRCETI a informațiilor respective, conform prevederilor Legii comunicațiilor electronice nr. 241/2007.

Printre scopurile urmărite de proiect este maximizarea preciziei măsurătorilor și oferirea posibilității de a face o analiză comparativă a rezultatelor acestor măsurări între furnizori.

Totodată, directorul ANRCETI Octavian RĂU aduce mulțumiri Ministerului Economiei și Infrastructurii al RM, specialiștilor din cadrul I.P. „Serviciul Național de Management al Frecvențelor Radio” pentru suportul acordat în procesul elaborării actelor în cauză, precum și operatorilor care activează în acest domeniu, pentru dialogul constructiv purtat în vederea definitivării și aprobării acestor acte normative.
 

Serviciul Relații Publice și Protocol al ANRCETI
1 martie 2019

 


DISCLAIMER: Autorii comunicatelor – nu agenția de presă IPN – poartă responsabilitate exclusivă pentru corectitudinea și esența conținutului comunicatului, prezentat spre publicare și/sau distribuire


ANUNȚURI

Vezi toate

COMUNICATE DE PRESĂ

Vezi toate

Ultimele video

Conferințe IPN [HD] | Fiodor Ghelici: ,,Demisia Președintelui RM și alegeri parlamentre anticipate".Conferințe IPN [HD] | ADEPT:  ,,Platform web a serviciilor  de gospodărie comunală din RM"
Conferințe IPN [HD] | Traian Băsescu și Eugen Tomac: ,,Obiectivele  PMP în PE și relația cu RM"Conferințe IPN [HD] | Reprezentanți ai Uniunii Pensionarilor din RM: Sărăcia în creștere ne distruge
Vezi toate
banner creditex